Salgsbetingelser

Bestillingsvarer

Bestillinger sendes med Posten om pakken veier mindre enn 35 kg, og ikke annet er avtalt.

Ta alltid kontakt før du sender en vare tilbake, da vi ikke automatisk tar bestillingsvarer retur. Vi hånterer et avbestillingsgebyr, ref. kjøpsloven. Blir pakken ikke hentet innen 14 dager, sender Posten den retur. Et gebyr for uavhentede varer blir vanligvis fakturert kunde med en minimum av 10% av fakturaverdi, dog avhengig av varetype og beløpets størrelse.

Skadet eller feil vare

Etter at du har mottatt varene, sjekk emballasjen for skade. Dokumenter gjerne med bilde, dette kan være nødvendig for transportselskapet (som oftest er Posten). Er varene skadd, ta kontakt – vi kan da rabattere eller sende ny vare. Viser det seg at varen ikke passer eller er feil, ta kontakt.
Produsentene garanterer at varene fungerer som designet. Hvis det opppstår feil innenfor garanti-perioden, ta kontakt, da kan vi bytte varen. Garanti-perioden er vanligvis et år, men er avhengig av leverandøren. Originale overhalingsdeler vi selger leveres med 1 års garanti og reklamasjonsrett. Dette er i samsvar med garantivilkårene fra vår europeiske leverandør. Følgeskader dekkes ikke av Classic Parts AS.

Hvis varen er feil, kan det være flere årsaker til dette. Det kan være ufullstendige opplysninger om bilen (chassisnummer er viktig ved bestilling), feilmerking, etc. Hvis dette oppstår ta kontakt slik at vi kan undersøke hva som er feil, slik at NY og riktig vare kan sendes. Hvis kunden ønsker å bestille varene en annen plass, blir varen kreditert men et returgebyr håndteres. Det er viktig å ta kontakt FØR retursending og FØR en velger å bestille andre plasser; det er mulig vi kan bidra med hjelp i den forbindelsen også. Vi gjør oppmerksom på at evt. monteringskostnader IKKE dekkes av Classic Parts AS ved evt reklamasjoner.

Vi dekker ikke returkostnader. Det vil si at alle former for retursendinger til oss må dekkes av kunde, hvis ikke annet ar avtalt få forhånd.

Brukte deler

Vi gir inntil 2 måneders bytterett på brukte deler. Sjekk alltid for transportskade når du mottar varen.
Er varen skadet eller feil, ta kontakt snarest pr. telefon eller epost. Ved evt. reklamasjon dekkes ikke monteringskostnader av Classic Parts AS.

Retur av varer for privatpersoner

Angrefristloven dekker salg hvor det er selger som tar initiativ til handelen, f.eks. telefonsalg, faks, tilbuds-epost eller via webbsider. Varene må returneres innen 14 dager fra den ble mottatt, alternativt kan du ta kontakt innen 14 dager angående retur.
For returer hvor varen har blitt skadet eller slitt pga montering eller bruk, bortfaller returretten. I slike tilfeller kan man ikke regne med å få tilbakebetalt alt, men blir det fratrukket et beløp.

Retur av pantedeler / innskuddsdeler.

Pantedeler/innskuddsdeler er deler som du betaler pant på når du kjøper delene. Disse delene er overhalt/renoverte originaldeler. Gammel del/pantedel må returneres til oss snarest men senest innen 6 mod for at pant skal kunne tilbakebetales. Dette er et krav fra våre leverandører, som er avhengig  av at pantedeler kommer i retur. For å kunne tilby overhalte deler til oss.

Opphavsrett

All webbside design, tekst, bilder, utvalg og layout av disse, og all software, kildekode og all annet material fra denne webbsiden er utviklet og eiendom av Classic Parts AS eller Classic Parts sine leverandører.
For å kunne bestille artikler hos www.classicparts.no er det selvfølgelig tillatt å kopiere og skrive ut deler av denne webbsiden. Annet bruk av materiale fra denne webbsiden – inklusiv kopiering, endring, distribuering eller re-publisering er forbudt uten tillatelse av Classic Parts AS.

Disclaimer

Classic Parts AS tilbyr denne webbside og innhold på en “som den er”-basis, og gir ingen garantier angående webbsiden selv, innhold, materiale eller produkter som er vist. Classic Parts gir heller ingen garantier at informasjonen på denne webbsiden er korrekt, komplett eller oppdatert.
Informasjon angående pris og tilgjengelighet kan endres når som helst.

Betalings- og leveringsinformasjon

Produktene i vareforsendelsen er forsikret i henhold til Postens til enhver tid gjeldende standardsatser, der dette er aktuelt. Alle artikler og deler som sendes fra oss blir kontrollert for skade og korrekt innhold både ved plukking og pakking.

Det finnes enkelte begrensninger for hva vi kan sende når det gjelder lengde og vekt. Noen større glassfiberdeler, samt de fleste frontruter, sendes ikke grunnet tidligere erfaringer med transportskader. Skulle dette være aktuelt for din bestilling, vil vi informere deg så raskt som mulig.

Betaling

Forskuddsbetaling (forskuddsfaktura)

Ved forskuddsbetaling mottar kunden faktura på e-post når bestillingen er innregistrert hos oss og varene er klare for utsendelse.
Varene sendes så snart betalingen er registrert. Dersom betalingen er gjennomført i et annet navn enn det som står på fakturaen, ber vi om at du informerer oss om dette, eller sender oss betalingsbekreftelse på e-post for raskere behandling

Forskuddsbetaling har normalt ingen innvirkning på transporttiden.

Postoppkrav

Postoppkrav tilbys som et alternativ, men medfører høyere kostnader. Ved postoppkrav betales varene ved henting.

Oppkravsgebyr er fra kr 400,- + mva, i tillegg til ordinære fraktkostnader. Gebyret beregnes for hvert enkelt tilfelle.
Kostnader som påløper ved uavhentede eller returnerte sendinger vil bli belastet kunden.

Frakt og levering

  • Små pakker sendes som regel direkte til Postkassen.
    Disse sendingene er ikke forsikret og har fraktkostnad fra kr 95,- + mva.

  • Vanlige pakker sendes til Post i butikk.
    Fraktkostnad starter fra kr 144,- + mva.

Dersom bestillingen haster, anbefaler vi at du tar kontakt med oss. Vi kan da sende sporingsnummer slik at du selv kan følge forsendelsen.

Dette dokumentet er sist endret 11. Oktober 2012.