Salgsbetingelser

Bestillingsvarer

Bestillinger sendes med Posten om pakken veier mindre enn 35 kg, og ikke annet er avtalt.

Ta alltid kontakt før du sender en vare tilbake, da vi ikke automatisk tar bestillingsvarer retur. Vi hånterer et avbestillingsgebyr, ref. kjøpsloven. Blir pakken ikke hentet innen 14 dager, sender Posten den retur. Et gebyr for uavhentede varer blir vanligvis fakturert kunde med en minimum av 10% av fakturaverdi, dog avhengig av varetype og beløpets størrelse.

Skadet eller feil vare

Etter at du har mottatt varene, sjekk emballasjen for skade. Dokumenter gjerne med bilde, dette kan være nødvendig for transportselskapet (som oftest er Posten). Er varene skadd, ta kontakt – vi kan da rabattere eller sende ny vare. Viser det seg at varen ikke passer eller er feil, ta kontakt.
Produsentene garanterer at varene fungerer som designet. Hvis det opppstår feil innenfor garanti-perioden, ta kontakt, da kan vi bytte varen. Garanti-perioden er vanligvis et år, men er avhengig av leverandøren. Følgeskader dekkes ikke av Classic Parts AS.

Hvis varen er feil, kan det være flere årsaker til dette. Det kan være ufullstendige opplysninger om bilen (chassisnummer er viktig ved bestilling), feilmerking, etc. Hvis dette oppstår ta kontakt slik at vi kan undersøke hva som er feil, slik at NY og riktig vare kan sendes. Hvis kunden ønsker å bestille varene en annen plass, blir varen kreditert men et returgebyr håndteres. Det er viktig å ta kontakt FØR retursending og FØR en velger å bestille andre plasser; det er mulig vi kan bidra med hjelp i den forbindelsen også. Vi gjør oppmerksom på at evt. monteringskostnader IKKE dekkes av Classic Parts AS ved evt reklamasjoner.

Brukte deler

Vi gir inntil 2 måneders bytterett på brukte deler. Sjekk alltid for transportskade når du mottar varen.
Er varen skadet eller feil, ta kontakt snarest pr. telefon eller epost. Ved evt. reklamasjon dekkes ikke monteringskostnader av Classic Parts AS.

Retur av varer for privatpersoner

Angrefristloven dekker salg hvor det er selger som tar initiativ til handelen, f.eks. telefonsalg, faks, tilbuds-epost eller via webbsider. Varene må returneres innen 14 dager fra den ble mottatt, alternativt kan du ta kontakt innen 14 dager angående retur.
For returer hvor varen har blitt skadet eller slitt pga montering eller bruk, bortfaller returretten. I slike tilfeller kan man ikke regne med å få tilbakebetalt alt, men blir det fratrukket et beløp.

Opphavsrett

All webbside design, tekst, bilder, utvalg og layout av disse, og all software, kildekode og all annet material fra denne webbsiden er utviklet og eiendom av Classic Parts AS eller Classic Parts sine leverandører.
For å kunne bestille artikler hos www.classicparts.no er det selvfølgelig tillatt å kopiere og skrive ut deler av denne webbsiden. Annet bruk av materiale fra denne webbsiden – inklusiv kopiering, endring, distribuering eller re-publisering er forbudt uten tillatelse av Classic Parts AS.

Disclaimer

Classic Parts AS tilbyr denne webbside og innhold på en “som den er”-basis, og gir ingen garantier angående webbsiden selv, innhold, materiale eller produkter som er vist. Classic Parts gir heller ingen garantier at informasjonen på denne webbsiden er korrekt, komplett eller oppdatert.
Informasjon angående pris og tilgjengelighet kan endres når som helst.

Betalingsinformasjon

Produktene i vareforsendelsen er forsikret etter Posten sine standard satser, se Postens webbside for satser. Alle artikler og deler som vi sender blir dobbelsjekket av oss for skade og innhold: når vi plukker og når vi pakker.

Det finnes visse begrensninger for hva vi kan sende når det gjelder lengde og vekt. Visse store glassfiber deler sender vi ikke pga tidligere erfaringer. Dette gjelder også de aller fleste frontruter.Vi informerer så fort som mulig, om en slik situasjon skulle oppstå.

 

Oppkrav

I de fleste tilfeller sender vi mot oppkrav – du betaler når du henter artiklene på postkontoret. Eventuelle kostnader som følger av at varene returneres fakturerer vi kunden. Oppkravsgebyret er p.d.d 45kr +mva.
Forhåndsbetaling til vår konto har ingen betydning for transporttiden. Om dette er utført betalingsmåte, trenger vi mail på bekreftelse av overføringen.

 Haster det veldig er det enklest å gi beskjed til oss. Vi kan da gi deg sporingsnummeret, slik at du kan sjekke selv når en pakke har ankommet postkontoret ditt.

 

Dette dokumentet er sist endret 11. Oktober 2012.